Il tuo dolce corpo da uccidere

Deze giallo heeft de gebruikelijk lange en fantasierijke titel, maar wijkt verder af van de standaard. Er zijn geen zwarte handschoenen, sluippartijen en bloedige moorden.

Giorgio Ardisson is Clive Ardington, een succesvolle diplomaat die in zijn privé-leven echter wordt gekoeioneerd door zijn bazige vrouw Diana. Op een dag ontvangt hij een anonieme brief waarin hem wordt verteld dat zij een relatie heeft met een wederzijdse vriend, de psychoanalyticus Adler. Clive weet dat Adler een oorlogsverleden verbergt en ontdekt verder dat de man zware schulden heeft. Degene die Adler geld heeft geleend om zijn kliniek te starten, is uitgerekend Diane. Als Diana van het toneel zou verdwijnen, zouden beide mannen geholpen zijn: Clive zou de vrouw kwijt zijn die hem kleineert, en Adler zou van zijn schulden af zijn. Adler stemt uiteindelijk toe in het plan van Clive: Hij zal Diana vermoorden, en vervolgens zal Clive alle sporen uitwissen ...

Het scenario van deze giallo vertoont overeenkomsten met de befaamde Franse thriller Diabolique (1955) van Henri-Georges Clouzot, maar er zijn ook gelijkenissen met La femme Infidèle van Claude Chabrol, dat één jaar eerder in de bioscopen te zien was (en onmiddellijk werd uitgeroepen tot een klassieker in het thrillergenre). Uiteraard wordt het niveau van deze illustere voorgangers nooit gehaald. Ardisson is goed gecast als de stijve burgerman die misschien de kat, of misschien ook wel de muis is in een dodelijk spel van list en bedrog. De Italiaanse actrice Orchidea De Santis is bloedmooi als de toeriste die door Ardisson wordt opgepikt, maar hun romance-en-route is slecht uitgewerkt. En de film bevat geen enkele naaktscène ...

7 6 4 5.5

- La Femme Infidèle (The Unfaithful Wife) (thriller / drama : 8)
- Que la bête meure (thriller / drama : 8)